הקהילה הלומדת

הילד המאתגר

קבוצה זו מיועדת להורים ולמחנכים. ילדים רבים חווים קשיים חברתיים בכיתה ובגן, חרדה, אי-שקט תנועתי ועוד. איך הופכים כיווץ וקושי להזדמנות לצמיחה? מה הקשר בין מאפייני התנהגות מאתגרים למגע? ניגע בטמפרמנטים; בחושים; באני/אגו – חוויית הקשב ומהי הדרך להשגת איכויות גבוהות יותר של האני שלנו; בקונסטיטוציות – ששת מבני הנפש של האדם; בחוק הפדגוגי – דרך להביט בהתגשמות חוזרת וקארמה מתוך נקודת מבט פדגוגית; במשמעותן של מחלות; נדבר על רוע – מה הוא משרת; על פירושי הצבעים והשפעתם על האדם; על פלנטות, מתכות והקשר שלהן לאיברי גוף האדם.
פירוט הקורס:
* טמפרמנטים – ותרגילים לאיזונם. כל טמפרמנט מייצג חד-צדדיות מסוימת... איך שולטים בטמפרמנט? הכרת הטמפרמנטים ככלי להתפתחות אישית וכבסיס חברתי שבו אדם אחד מבין את האחר. יחסי הורים וילדים על פי הטמפרמנטים שלהם.
* החוק הפדגוגי – ה'אני' שלי והשפעתו על נפש הילד; הנפש והרגש שלי והשפעתן על מבנה התנהגות הילד, ועוד...
* ארבעת הגופים  אני, אסטרלי (נפש), אתרי (דפוסי התנהגות ועוד) ופיסי.
* חושים – הקשר של החושים להתנהגות מאתגרת ועבודה עמם
ארבעת האלמנטים – אוויר, אדמה, אש ומים ככלי לעבודה תרפויטית.
* קונסטיטוציות – מבני נפש בסיסיים.
* גוף האדם  מתכות (כתרופה); הפלנטות והאגדות; קשר הגומלין בין הפלנטות והמתכות לגוף האדם. 
* מיקום האחים במשפחה והקשר למבנה התנהגות.

יפה מאיר היא גננת ותיקה ומנחת גננות והורים. חוקרת בתחום החינוך המרפא והתמודדות עם קשיי התנהגות אצל ילדים.

סדרה של 10 מפגשים בימי שלישי 20:30-22:00 בטחנה בשער העמקים או כמפגש מקוון אחת לשבועיים (לסירוגין הילד המאתגר/אגדות), 40 ש"ח למפגש, , מפגש ראשון ב-19.10. להצטרפות ולפרטים נוספים: https://forms.gle/f3EuhGuHYLwwxVmJ7

הילד המאתגר
לפנייה לענף קהילה ותרבות עם כל רעיון לפיתוח, בתחום הקהילה הלומדת או היוזמות בקהילה, אנא כתבו לנו:

Tivonet